به گزارش روابط عمومی مدیریت استان زنجان، در این نشست، سالار محمدی، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری مدیریت استان زنجان، ضمن قدردانی از حضور نماینده مردم زنجان و طارم، گزارشی از وضعیت جامعه هدف صندوق ارائه کرد. وی با اشاره به خدمات ارائهشده به بازنشستگان و شاغلان مشترک صندوق گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی، صندوق بازنشستگی استان موفق شده است خدمات مناسبی به بیش از ۲۴ هزار بازنشسته و وظیفهبگیر و همچنین ۱۲ هزار شاغل مشترک ارائه کند.
همچنین سالک، مدیر اجرایی خانه امید بازنشستگان، با ارائه گزارشی از فعالیتهای این مجموعه، از نماینده زنجان و طارم برای بازدید از خانه امید بازنشستگان دعوت به عمل آورد.
در ادامه این نشست، روسای کانونهای بازنشستگی استان به بیان دیدگاهها، مطالبات و مشکلات جامعه بازنشستگان پرداختند.
دکتر نبیاله محمدی نیز ضمن تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان، در تماس با معاونتهای مرتبط در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور، پیگیری برخی از مسائل مطرحشده از سوی روسای کانونها را در دستور کار قرار داد.
نماینده مردم زنجان و طارم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان و متناسبسازی حقوق، تأکید کرد: شرکتهای بیمه نباید در اجرای تعهدات خود کوتاهی کنند و هزینههای درمانی بازنشستگان باید در زمان مناسب پرداخت شود.
وی همچنین درباره متناسبسازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: «حقوق بازنشستگان باید مطابق قانون و متناسب با نرخ تورم افزایش یابد و در اجرای قوانین نیز نباید هیچگونه تبعیضی میان دستگاههای مختلف وجود داشته باشد.»
محمدی با اشاره به نسبت شاغلان به بازنشستگان در صندوق بازنشستگی کشوری، این وضعیت را ناتراز توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند، ضروری است دولت نگاه ویژهای به این صندوق داشته باشد.
در پایان این نشست، به رسم یادبود هدایایی به روسای کانونهای بازنشستگی استان زنجان اهدا شد.




